mandag 18. mars 2013

Start Me Up (skal bare hoste ferdig først)

Etter å ha ventet helt til slutten av årets influensa/forkjølelsessesong har jeg klart å være syk i tre uker i strekk. Dermed har det ikke blitt mange innlegg i denne bloggen. Det har heller ikke blitt særlig lesing, mens jeg tidvis druknet i min egen snott og hosten gjorde sitt ytterste for å kvele meg. Jeg fikk nå lest Walter Simonson`s Batman: The Judas Coin. Hva Simonson mente med å kalle den det vet jeg ikke helt, men de få sidene med Batman var ikke rare greiene.

Derimot er det en av de 30 sølvmyntene Judas Iskariot mottok og siden prøvde å gi tilbake en følger opp gjennom historien. Her møter en Joe Kubert`s The Viking Prince, sjørøverkapteinen Captain Fear, Joe Orlando m.fl. westernhelt Bat Lash og en fremtids utgave av Archie Goodwin og Simonson`s karakter Manhunter. Så var det om denne serien var verdt å lese. På det kan jeg svare et definitivt kanskje. Derimot blir Kazu Kibuishis serie Amulet bare bedre og bedre.

Ingen kommentarer: