tirsdag 8. juli 2014

Bare 100 innlegg igjen til 1000

Jeg tenkte lenge at jeg var født med et snev av autisme. Siden jeg alltid har vært opptatt av tall og det å telle. Ikke som noen matematisk begavelse, men snarere en geitekilling som kunne telle mer enn ti. Og det at jeg er litt preget av tvangshandlinger light. Men så viste det seg at jeg bare var litt mer enn gjennomsnittlig «anal» (som i det engelske lånordet). Etter å ha innfunnnet seg med dette telte jeg nesten hele tegneseriesamlingen på nytt her for noen måneder siden. Da fant jeg at jeg har kjøpt rundt 300 tegneserier i snitt pr. år siden jeg var syv. Og jeg jeg har blitt mye, mye eldre. Tallet er faktisk høyere når en tar med de jeg har mistet, solgt, gitt bort (har skjedd sjelden) og de en har lånt bort og aldri fått igjen.
I følge Dante består helvete av ni sirkler og alle disse er delt inn i grøfter. Så i den åttende sirkelens syvende grøft befinner tyvene seg, voktet av kentauren Cacus. Her er det lov å håpe at alle disse bedragerske lånerne av mine serier, og andres, til slutt havner. Det eneste unntaket burde selvfølgelig bli meg. Dette fordi nesten alle de lånene jeg ikke har levert tilbake skyldes logistiske problemer grunnet hyppig flytting i barndommen. Av de seriene jeg kommer på som har blitt en urettmessig del av min samling er:
 Sprint & co: I skyggen av Z (nr.3, utgitt i 1974)
Prins Valiant: Det syngende sverdet (nr. 2, utgitt i 1974) 
Prins Valiant: Hunnerjegerne (nr. 4, utgitt 1975) 
Edderkoppen nr. 1 1978 
Edderkoppen nr. 2 1978 
Edderkoppen nr. 6 1978 
Tintin: Det sorte gull (nr. 5 i andre serie, utgitt 1979)
En kan tydelig se at 70-tallet var en tid hvor undertegnede nesten ga seg hen til sine kleptomane tendenser. Siden har jeg brukt mye tid på å angre mine overtredelser. Spesielt når jeg leste dem om igjen.
Skal ikke bruke mye tid på å ramse opp det jeg har kvittet meg med. Bare nevne at jeg solgte konk-heftene mine. Der hvor Jason debuterte under pseudonymet Jaxxon. At Billy samlingen min, begynte i 1973 og sluttet i midten av 90-årene, forsvant til en altfor billig penge og så må det være noe til jeg har fortrengt. Og her slutter dette innlegget med en lovnad å komme sterkere tilbake senere, om mulig…..

Ingen kommentarer: