tirsdag 17. mars 2015

Fornem nød


Det sies at tid er relativt. Jeg for min del føler at det begynner å bli relativt lite tid igjen. Og det som er av denne tiden går altfor fort. Og så skal en på toppen av det hele ha tid til alt. Jeg har knapt nok tid til de færreste av gjøremål, men det er vel mest fordi jeg er lat og gjør allting sent. Så var det her forleden kveld at autisten i meg fikk overtaket.



Det som da skjedde var at jeg skulle telle, og jeg tror at denne geitekillingen Alf Prøysen skrev må ha vært min barndoms favorittbok, de seriene jeg hadde hjemme, som var mine personlige og ennå ikke har blitt lest. Og antallet jeg kom opp med var 41 album og 130 samlinger / trade paperbacks. Og dette skal jeg få lest samtidig med at jeg skal lese store deler av det biblioteket får inn. Hmm…………


Illustrasjonen er fra Fantasier / Scènes de la vie de banlieue  fra forstedene av Philippe Caza og det albumet har jeg vitterlig lest mange ganger.

Ingen kommentarer: