fredag 1. juni 2018

Kort innpå


Det er så lite jeg vet og så mye jeg misliker. En av disse er denne ikke minkende interessen for øl. Hvor hipstere, forståsegpåere og alle de som ser synsing som en eksakt vitenskap har en mening om dette brune vannet. Besudlet som det er med malt og humle. Hva vil alle disse og hvorfor? De av oss vokst opp på Sandnes, i de gyldne årene som var 80-tallet, vet at øl tjener en hensikt. Det å forbli edru i så kort tid som mulig etter at en startet å drikke det. Så kommer vi til det noen av oss mener en bør konsentrere seg om og som bør være det virkelig virkelige.



Tegneseriesamling er vel kanskje den mest inkluderende hobbyen noensinne. Det er vel en sannhet med modifikasjoner hvis en spør andre meg. Allikevel vil jeg hevde dette. Det finnes nå tegneserier for alle aldersgrupper og alle de med helt ulike interesser. Japan har vært et foregangsland når det kommer til dette og siden har vi her i vesten plukket opp denne ideen når det kom til dette utappede markedet. Å begynne å ramse opp alle disse forskjelligartede seriene ville ta for mye plass og ergo får en stole på at det jeg skriver her medfører riktighet.

Det en også må få med seg er at den virkelige grunnen til å samle på tegneserier er at man skal lese dem. Ellers kunne en ha samlet på aksjer, fyrstikkesker eller kongler. Når sant skal sies skulle også jeg ha ønsket å ha midlene nødvendig for å samle på aksjer. For min egen del er gleden av å lese dem det viktigste, men også det at samlingen blir en type dagbok jeg ikke trenger å skrive. Nå er det vel slik at det er blitt flere dagboksnotater enn det jeg faktisk har opplevd og jeg lever heller ikke et altfor spennende liv og er ikke spesielt dypsindig av meg. Men det er fremdeles en sann svir å komme over serier som både overrasker og imponerer. Og vite at de er mine!


Ingen kommentarer: