mandag 7. mai 2018

Tiden det tar



Siden, jeg vet ikke når, har jeg alltid vært fan av science fiction. Kanskje fordi det dystopiske er en stor del av tematikken. Det passer mitt lynne utmerket. Nå er det slik at tidsreiser er også noe som jevnlig dukker opp i denne sjangeren. Ettersom det lille jeg har forstått er reiser tilbake i tid fysisk umulig, siden det har skjedd og fremtiden fra da av ikke lar seg endre. Derimot finnes det en ørliten teoretisk mulighet for å kunne reise fremover i tid skulle være mulig.  Forklaringene på hvorfor dette er slik er over min fatteevne. Det jeg vet er at i løpet av de siste ukene har jeg motbevist noe av dette. Det å reise tilbake i tid er for meg ikke noe som helst problem. Det er det man har bokhyller til! Hvor man tilfeldig kan plukke ut tegneserier tilfeldig fra 40 år tilbake og fremover. Og når en gjør dette føres en tilbake til øyeblikket en anskaffet dem. Hvor minnene lagret i disse ansamlingene av farget papir overvelder en og frakter en tilbake til hvor en var første gang en leste dem.


Ingen kommentarer: