lørdag 7. mai 2011

Gratulerer med dagen !

I dag er Free Comic Book Day og jeg har vært nede på Outland og hentet mine. Denne dagen har vært arrangert siden 2002 og er alltid på den første lørdagen i mai. Som vanlig er det et eklektisk utvalg av serier en blir tilbudt. Av de 18 heftene jeg fikk tusket til meg var det en del serier jeg vanligvis ikke ville lest, men så er de jo gratis. The Mis-Adventures of Adam West fra Bluewater Comics virker spennende. En ny historie med David Petersen`s Mouse Guard og Young Justice and Batman fra DC. The Amazing Spider-Man skrevet av, for meg ukjente, Dan Slott og tegnet av dyktige Humberto Ramos. Fra Marvel kommer også The Mighty Thor som gir en gjennomgang av denne superheltens historie. Fra Fantagraphics Books kommer Mickey Mouse tegnet av Floyd Gottfredson. De skal vel også utgi Carl Barks i samlet og komplett utgave. Boom Studios gir ut en nyskrevet Elric historie, Elric The Balance, og gir ut de første sidene i forbindelse med denne dagen. Det er for øvrig Chris Roberson som har skrevet denne. DC gir også helt tilfeldig ut Green Lantern Special Edition skrevet av Geoff Johns. Som igjen er Chief Creative Officer hos DC og uforskammet ung. Skåret i gleden var at ikke fikk noen serier fra Dark Horse Comics, men det får så være. Jeg er rimelig godt fornøyd som det er.

Ingen kommentarer: