søndag 5. desember 2010

Mer julemimring

De beste julepresangene er de en kjøper selv. Da får en i det minste noe en ønsker seg. Selvfølgelig er det stas med pyntede dorullkjerner, håndklær og glass, men det var vel ikke det en hadde øverst på ønskelisten. Allikevel ønsker jeg meg sokker og undertøy hver jul. Nå er det også slik, og har alltid vært, at jeg er rimelig bortskjemt. Kanskje litt flaut å innrømme når en er kommet i min alder, men sånn er det nå bare. Derfor liker jeg å kjøpe gavene på forhånd, få dem pakket inn og bli veldig overrasket på julaften. Det er to slike julegavekjøp jeg husker ekstra godt. Det første var når Outland hadde førjulssalg og en av de seriene de hadde satt ned prisen på var Bill Willingham`s Fables. Nå var det slik at jeg hadde lest serien og at jeg egentlig skal kutte ned når det kom til innkjøp av serier, men her hadde jeg ikke noe valg. Fables er kanskje den serien ved siden av The Sandman som har fascinert meg mest. Nummer 100 kommer ut denne måneden og det har ennå ikke vært et av heftene som har vært i nærheten av uinteressant. Ergo kjøpte jeg alle de syv samlingene som til da var kommet ut og det ble en virkelig god julaften. Enda tidligere lå det en butikk med navnet Spider-Man på Løkkeveien. Foruten en masse av disse uforståelige dataspillene så hadde de en stund et halvveis bra utvalg i tegneserier. Her kjøpte jeg et utrolig flyssete eksemplar av DC SPECIAL SERIES #27: BATMAN VS THE INCREDIBLE HULK #1 , 1981 for en tier og ekspeditøren trodde jeg lurte ham. Vel, det var ikke verdt mer i den tilstanden det var i. Det beste kjøpet jeg gjorde der var også før jul og hvor jeg kjøpte enkle hefter av Hellblazer. Jeg husker hva de kostet, men når gikk derifra hadde jeg 55 av de 87 første heftene. Det året var det å vente helt til julaften utelukket. Senere skal fortelle om når jeg fikk serier til jul og ikke visste det på forhånd. En trenger bare ikke å holde pusten.

Ingen kommentarer: