fredag 24. desember 2010

Så var det allikevel litt kjekt med jul

Jeg mistet enhver antydning til julestemning for snart 30 år siden. Som oftest prøver jeg å ignorere det faktum at høytiden enda engang melder sin ankomst. Så kommer julaften og jeg blir igjen forbauset av hvordan andres gavmildhet/raushet kommer meg til gode. Hvorfor er et spørsmål jeg ikke finner noe godt svar på. Det ville være nærliggende å tro at de liker meg litt, men jeg er fremdeles litt usikker på det. I år fikk jeg altså bl.a. tøfler, skjorte, jakke og fire utrolig bra filmer. Og det jeg ønsket meg mest : TEGNESERIER. Hva var det jeg fikk. En av de beste grafiske romanene jeg har lest i år : James Sturm : Market Day. Jeff Smith`s : Bone : Tall Tales og første samling av hans undervurderte serie RASL. Bok nr. 2 i Grant Morrison`s Batman & Robin. Brian Azzarello og Lee Bermejo`s Luthor, som samler miniserien Lex Luthor : Man of Steel. Harvey Pekar`s American Splendour : Another Day. Første bok i Brian K Vaughan`s glimrende serie Y-The Last Man. Og til slutt Hellblazer samlingen The Devil You Know. Dette må da være et eksempel på at julen tross alt er en spesiell høytid ?

Ingen kommentarer: