mandag 6. desember 2010

Hvor jeg først hører på musikk og så kommer på at jeg må gratulere meg selv

En film jeg av en eller annen grunn ikke har sett er science fiction filmen Tron fra 1982(jeg har ikke sett The Black Hole fra 1979 også den fra Disney, men der leste jeg i det minste tegneserien). Jeff Bridges og Bruce Boxleitner(Captain John Sheridan og Luke Macahan) hadde hovedrollene. Jean Moebius Giraud gjorde storyboards for den. Tron kom også ut i en tegneserieversjon av filmen i serien Walt Disney`s Godbiter nr. 46, 1983. Den har jeg da ikke lest. Siden har forlaget Slave Labour Graphics ved labelen Amaze Ink gitt ut flere serier med tilknytning til Tron universet og i år kom Marvel med Tron : Betrayal 1-2. Denne skal fungere som prequel til den nye filmen Tron : Legacy som har premiere i USA 17.12. 2010. Og så kommer grunnen til at jeg nevner dette. Hvis Tron : Legacy er halvparten så bra som soundtracket til filmen så må det være nok til å lokke til og med meg på kino og jeg har ikke vært i en kinosal siden jeg så Sin City tilbake i 2005. De som står bak soundtracket er den franske duoen Daft Punk og rundt 100 innleide symfonikere. Og det lyder helt utrolig. Det er lenge siden det har vært kjekkere å ha på seg hodetelefoner på jobb. En kan sammenligne det med Vangelis og hans musikk til Blade Runner og det var definitivt et bra soundtrack og en enda bedre film. Så da er det bare å vente og se.Og så var det et jubileum i går som var så viktig at til og med jeg glemte det. Det var at 05.12. 2008 startet jeg denne bloggen og har nå altså holdt på i to år. Det er løye hvor fort tiden går, selv om en ikke alltid har det like morsomt. En ting jeg er litt stolt av er at jeg har lagt inn i snitt mer enn 260 innlegg i året. Og det uten internett tilgang der hjemme. Det er nesten sånn at en kan bli litt imponert av en sur gammel gubbe.

Ingen kommentarer: