mandag 13. september 2010

Bare for å ha nevnt det

Etter jobb i går tok jeg med meg den syvende i rekken av antologiserien Flight og gikk på en cafe uten det helt store utvalget i kaffe. Der satt jeg i et par timer og leste ferdig denne boken. Jeg har nevnt denne serien tidligere, men seriene i denne boken var, om mulig, bedre enn de foregående seks. Av 16 historier var ingen i nærheten av å være middelmådige en gang. Rent tematisk varierer historiene fra fantasy til en manns assosiasjoner rundt en BLT sandwich og motorsykkelkappløp i 1920-årene. Det var spesielt en historie som gjorde et veldig inntrykk. Premium Cargo av Kostas Kiriakakis. Uten å røpe noe av handlingen, men bare si at når jeg var ferdig med å lese den smakte ”kaffen” min en smule saltere. Det er lenge siden jeg har blitt så rørt av en tegneserie. Og det er merkelig hvordan jeg hver gang jeg leser en bok i denne samlingen blir så inn i hampen imponert. Så bare for å ha nevnt det, dette er en serie en bør få med seg.
Ølglasset tømmes
Tankene flyr
Fortere bort

Ingen kommentarer: