fredag 24. september 2010

Tillegg til det nedenforstående

Liste over tegneserier jeg nevnte i løpet av de 25-30 minuttene jeg brukte for å få tilhørerne til å falle i søvn. Presentert nesten i den rekkefølgen jeg nevnte dem.

Winsor McCay : Little Nemo in Slumberland Volume 1

Grant Morrison / Frank Quitely : All-Star Superman 1 og 2

Pierre Christin / Enki Bilal : The Hunting Party

Og med sjangerinndelingen som følger :

Striper

Bill Watterson : Calvin & Hobbes / Tommy og Tigern

Europeiske humorserier

Asterix : Brann i Rosenes Leir

Grafiske romaner-Europeiske og amerikanske

Kyle Baker : Nat Turner

Franz Kafka, Mairovitz / Chantal Montellier : Prosesses

Benoit Peeters / Francois Schuiten : Den Usynlige Grense

Dave McKean : Pictures That (Tick)

Fantasy

Bill Willingham / Mark Buckingham : Fables

Science fiction

Pierre Christin / Jean-Claude Mezieres : Linda og Valentin

Superhelter

Brian K Vaughan / Tony Harris : Ex Machina

Grant Morrison / Richard Case : Doom Patrol

Alan Moore / Brian Bolland : Batman :The Killing Joke

Horror

Diverse / Diverse : Hellblazer

Mike Mignola / Mignola, diverse : Hellboy

Krim/spenning

Andrew Vachss / Diverse : Hard Looks

Igort : 5 is the Perfect Number

Western

Jean-Michel Charlier / Jean Giraud : Legenden om Blueberry

Krig

Garth Ennis / Diverse : War Stories Volume 1 og 2

Manga

Tsugumi Ohba / Takeshi Obata : Deth Note

Natsuki Takaya : Fruits Basket

Kazuo Koike / Ryochi Ikegami : Crying Freeman

Osamu Tezuka : Buddha

Osamu Tezuka : Adolf A Tale of the Twentieth Century

Disse fikk jeg bare nevnt så vidt.

Norske serier

Lars Fiske, Steffen Kverneland : Kanon 1-3

Jason : Mitt liv som zombie

Lars Lauvik : Eon

Frode Øverli : Pondus

Lise Myhre : Nemi

Og den jeg ikke fikk nevnt i det hele tatt var Dave Sim og hans serie Cerebus.

Det som var problemet her var både den korte tiden og at alt skulle bæres av undertegnede, som fra naturen er ganske lat. Og at det ble plukket fra bibliotekets samling og at dermed flere soleklare valg var utlånt. Allikevel kan det vel sies at kvaliteten på seriene er ganske høy, men med et soleklart negativt unntak. Jeg er selvfølgelig for høflig til å si hvilken.

Ingen kommentarer: