tirsdag 23. mars 2010

Enda....

Først ut er allerede nevnte Kim W Andersson : Love Hurts.
Så er det litt manga/manhwa. De tre avsluttende bøkene i serien Demon Diary. Det tok i grunnen alt for lenge før vi skaffet disse. Jeg lurer fælt på hvem sin feil det kan være. Vi har de 20 første i serien Vagabond, men med nr. 22 er det vitterlig noe som mangler. Fem nye bøker i serien Berserk, som igjen er et eksempel på at mangaserier gjerne kan bli litt for lange.

Kentaro Miura : Berserk 28-32

Takehiko Inoue : Vagabond 22

Lee Yun Hee / Kara : Demon Diary 5-7
Et eller annet sted tidligere i bloggen skrev jeg om Jean-Pierre Gibrats glimrende album Utsettelsen. Jeg undret meg over hvordan det hadde seg at dette var blitt utgitt på norsk og i innbundet utgave. Særlig i disse tider hvor forlagene konsentrerer seg hovedsakelig om manga og amerikanske utgivelser. Så når jeg i forrige uke så i klargjøringshyllen og fant oppfølgeren til Utsettelsen, også denne i innbundet utgave ble ikke undringen mindre. En ting er sikkert og det er at jeg klager søren meg ikke.

Jean-Pierre Gibrat : Tyver og Angivere
Tidligere nevnte jeg og New Zealandske Dylan Horrock og hans manus til Books of Magic : The Names/Age of Magic. Nå har biblioteket fått tak i den grafiske romanen Hicksville. En morsom og underfundig historie om en liten by med det samme navnet som tegneserien. Utgitt første gang i 1998 og skrevet og tegnet av Horrocks selv.

Dylan Horrocks : Hicksville

Og til slutt Frode Øverlis siste utgivelse og hvor pengene sikkert går rett til det, allerede velfylte, Øverliske pensjonsfondet. For noen annen grunn er det vel ikke til å gi ut denne serien ?

Frode Øverli : Eliteserien 6

Ingen kommentarer: