fredag 13. mars 2009

Innlegg nr. 100 ( og jeg har nå fått en ny resept ! )



Jeg visste ikke helt hva jeg begikk meg ut på når jeg startet denne bloggen. To ting har jeg i hvert fall klart å bevise. Det at jeg ikke kan tegnsettingsreglene og at jeg skriver like forstokket som en dobbelt så gammel som meg. Og det er da søren meg ikke verst ?


Det som har vært vanskelig er å skrive nogenlunde kort om serier en har et veldig nært forhold til. Nr. 100 og avsluttende nummer av 100 Bullets kommer i april. Hvordan skal en kunne fortelle om en historie på over 2000 sider og som har vært utgitt i snart 10 år uten å skrive en mindre avhandling ? Og hvis en først skriver om serien, hvor stor er ikke faren for å utelate noe vesentlig ? Ikke at det burde være et uoverstigelig hinder. Så siden dette er innlegg nr. 100 så tar jeg meg den friheten å lage en liste over serier jeg har til gode å skrive om. Rekkefølgen følger innfallsmetoden og har ingenting å si om hvor bra hver enkelt serie er. Alle er strålende !


Christin / Mezieres : Linda og Valentin
her er en nettadresse jeg fant :
http://folk.uib.no/nmajo/tegneserier/linda-og-valentin/

Neil Gaiman : The Sandman



Neil Gaiman : Books of Magic



Alan Moore : The Watcmen



Alan Moore : V for Vendetta



Alan Moore : Miracleman



Alan Moore : Promethea




Brian Azzarello : 100 Bullets



Brian Azzarello : Loveless



Brian K. Vaughan : Ex Machina



Brian K Vaughan : Y The Last Man






Simon Oliver : Exterminators





Garth Ennis : Preacher



Garth Ennis : The Boys



Warren Ellis : Planetary



Warren Ellis : Global Frequenzy



Grant Morrison : The Invisibles (en nesten umulig oppgave)



Hugo Pratt : Corto Maltese



Jacques Tardi : Nestor Burma


Jacques Tardi : Folkets røst



Mike Carey : Lucifer



Dave McKean : Cages



Frank Miller : Daredevil


Frank Miller : Sin City



Frank Miller : Martha Washington



Mike Mignola : Hellboy



Andy Diggle : The Losers



Enki Bilal : Nikopol-Triologien



Enki Bilal : Monstertetralogien




Alan Moore m.fl. : Swamp Thing






Osamu Tezuka : Adolf





Disse og mange flere vil jeg prøve og skrive om siden, men nå må medisinene få litt tid til å virke.

Ingen kommentarer: